مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 آبان 1393 ساعت 05:182014-10-24پزشكي

اصلاح عادات غذایی مهم ترین راهکار ارتقای سلامت کودکان


مقوله سلامت کودکان به عنوان آینده سازان کشور در برنامه ریزی بهداشتی آنقدر اهمیت دارد که از آن به عنوان معیار توسعه جامعه یاد می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه سیستان و بلوچستان، دکتر علی خواجه، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: بر اساس آمار سازمان جهانی بهداشت با تلاش همه کشورها مرگ و میر کودکان در دنیا کاهش یافته است و اغلب کشورها در زمینه ارتقای سلامت فیزیکی کودکان برنامه ریزی می کنند.

وی تصریح کرد: سلامت فیزیکی کودکان در کشور ما در سال های اخیر رشد قابل توجهی داشته است و تنها در چند استان کشور به صورت پراکنده اختلال کوتاه قدی ناشی از سوء تغذیه کودکان وجود دارد.

این عضو هیات علمی دانشگاه از کودکان به عنوان آینده سازان کشور نام برد و افزود: با پیشرفت علم پزشکی در دنیا بیماری های عفونی کاهش یافته است.

آسیب ها، حوادث و بیماری های ژنتیکی به عنوان عمده ترین علل مرگ کودکان در دنیا است.

وی همچنین از وجود عادات ناصحیح غذایی خانواده ها خصوصا در سیستان و بلوچستان انتقاد کرد و اصلاح عادات نادرست غذایی را به عنوان یکی از مهم ترین راهکارهای ارتقای سلامت فیزیکی کودکان برشمرد و به والدین توصیه کرد به جای استفاده از فست فودها و.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اصلاح عادات غذایی مهم ترین راهکار ارتقای سلامت کودکان

اصلاح عادات غذایی مهم ترین راهکار ارتقای سلامت کودکان