مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 آبان 1393 ساعت 05:132014-10-24فرهنگي

تخریب بافت های تاریخی نوشدارویی ندارد


آن ها خودسر عمل می کنند و با این عمل شان بافت های تاریخی را به سمت انهدام پیش می برند، اقدامی که باعث شده بافت های تاریخی به مرگ حتمی نزدیک شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار میراث فرهنگی ایسنا، نخستین خبرها حدود یک ماه گذشته منتشر شد، خبرهایی از آغاز تخریب خانه های قدیمی و چه بسا ارزشمند بافت تاریخی شیراز در محله اسکندری و پشت حرم شاهچراغ، اقدامی که هرچند با عکس العمل سریع دوستداران میراث فرهنگی شهر شیراز و مسئولان میراث فرهنگی مواجه شد، اما در عمل نوشداروی پس از مرگ سهراب بود.

نوشدارویی که فقط باعث شد بخشی از یکی از خانه های ارزشمند این بافت تاریخی یعنی خانه ی پورنواب نجات پیدا کند، بی درمانی نوشدارو آن جا شک ها را به یقین تبدیل کرد که یک هفته گذشته نیز نام تعدادی از خانه های دیگر مانند خانه قاجاری علی اکبر اصغرزاده به لیست تخریب ها اضافه شود.

در کنار این تخریب ها حرف و حدیث های زیادی درباره ی طرح تفصیلی ویژه ای که سال ها پیش برای بافت تاریخی شیراز تهیه شد، مطرح شده است، طرحی که به نظر می رسد در گیر و دار اتوماسیون اداری گیرش انداخته اند تا دستگاه های متولی و شاید افراد خودسر خراب کاری هایشان در بافت های تاریخی را با خونسردی تمام به پایان برسانند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخریب بافت های تاریخی نوشدارویی ندارد

تخریب بافت های تاریخی نوشدارویی ندارد