مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 آبان 1393 ساعت 13:582014-10-23اجتماعي

مدیرکل بهزیستی استان قم: 160 هزار کودک قمی مورد غربالگری چشم قرار می گیرند


براساس آمار ثبت احوال 160 هزار کودک 3 تا 6 سال در استان قم وجود دارد که باید زیرپوشش غربالگری چشم قرار بگیرند.

- " از قم، رضا سلیقه ظهر امروز در مراسم افتتاح طرح ملی پیشگیری از تنبلی چشم کودکان 3 تا 6 سال که در مجتمع خدمات بهزیستی صبح انجام شد، اظهار کرد: سازمان بهزیستی وظایف گوناگونی را بر عهده دارد که یکی از این وظایف، پیشگیری از معلولیت است.

وی با بیان اینکه معلولیت ها هزینه گزافی را بر جامعه تحمیل می کند، تصریح کرد: هزینه فراوانی برای نگهداری معلولان توسط خانواده ها و جامعه باید صرف شود که اگر تامل کنیم بهتر است پیشگیری صورت بگیرد تا شاهد معلولیت در جامعه نباشیم.

مدیرکل بهزیستی استان قم با تاکید بر اینکه 50 درصد معلولیت ها در جامعه ژنتیکی است، گفت: بیش از 50 درصد معلولیت ها قابل پیشگیری است که یکی از این معلولیت ها، نابینایی و بیماری تنبلی چشم است.

وی با بیان اینکه کودکان از بدو تولد مورد معاینه قرار می گیرند، تصریح کرد: این معاینه کلی بوده و نمی توان به صورت قطعی جواب داد زیرا بینایی کودک تا 12 سالگی تکمیل می شود و بهترین زمان تشخیص بیماری چشم بین 3 تا 6 سال است.

سلیقه ادامه داد: اگر در دوران طلایی نسبت به تشخیص بیماری چشم کودک اقدام شود نتیجه خوب و مطلوبی را به دنبال خواهد داشت و باید خانواده ها بدانند بهترین زمان اقدام برای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدیرکل بهزیستی استان قم: 160 هزار کودک قمی مورد غربالگری چشم قرار می گیرند

مدیرکل بهزیستی استان قم: 160 هزار کودک قمی مورد غربالگری چشم قرار می گیرند