مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 آبان 1393 ساعت 08:132014-10-23بين الملل

سازمان ملل حمایت چین از ارجاع پرونده کره شمالی به لاهه را خواستار شد


مسئول تحقیقات سازمان ملل درباره پرونده های حقوق بشر در کره شمالی از چین جهت ارجاع مسائل نقض حقوق بشر در پیونگ یانگ به دادگاه لاهه درخواست حمایت کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، سیاستمداران غربی معتقدند، چین به عنوان حامی اصلی کره شمالی در شورای امنیت سازمان ملل، احتمالاً از قدرت وتوی خود در روند هرگونه تلاش برای ارجاع پیونگ یانگ به دادگاه بین المللی کیفری استفاده خواهد کرد.

اما مایکل کربی، یک قاضی استرالیایی که به سازمان ملل اجازه انجام تحقیقات مستقل در نقض حقوق بشر در کره شمالی را داد، درباره وتوی چین نظر دیگری دارد.

به اعتقاد او اصلاً مشخص نیست که دولت چین از این ابزار خود برای بستن پرونده ارجاع اقدامات پیونگ یانگ به دادگاه بین المللی کیفری استفاده کند.

او در این خصوص گفت: چین به عنوان یک عضو دائم شورای امنیت مسئولیت های بزرگتری دارد و "وتو" راهی نیست که چین در دیپلماسی بین المللی خود استفاده کند، چین برای کمک به کره شمالی راه دیگری را انتخاب می کند.

کربی برای اثبات ادعای خود به تعداد وتوهای چین اشاره می کند.

چین تاکنون تنها 10 بار قطعنامه های این کشور را وتو کرده است، در حالی که آمریکا و روسیه بیش از ده ها بار از این ابزار خود در شورای 15 عضوی امنیت استفاده کرده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازمان ملل حمایت چین از ارجاع پرونده کره شمالی به لاهه را خواستار شد

سازمان ملل حمایت چین از ارجاع پرونده کره شمالی به لاهه را خواستار شد