مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 آبان 1393 ساعت 05:032014-10-23سياسي

یک موزه معماری به وسعت تهران


تهران شهر خاطره هاست و به واسطه تاریخ شهرنشینی، سیاسی، اجتماعی و پایتخت بودنش به نوعی یک موزه معماری است.

- عضو هیات موسس و هیات مدیره موسسه مطالعات تهران و کلانشهر در گفت وگو با خبرنگار میراث فرهنگی ایسنا، با بیان اینکه در تهران مجموعه ای از انواع گونه های معماری از دوره قاجاریه، ابتدای مدرن، بعد از مدرن به گونه ی ایرانی داریم و به نوعی یک موزه معماری است، اظهار کرد: این موزه از دو حیث قابل اهمیت است، یکی از حیث آثار ارزش و هنر معماری، جنبه بعدی از نقطه نظر جامعه شناسی چون برشی از تاریخ سیاسی- اجتماعی - فرهنگی و دفتر خاطرات تاریخی جامعه ماست.

دفتر خاطرات لزوما از طریق کتاب ها و نوشته ها موجودیت پیدا نمی کند، بلکه ساختمان ها هم می توانند شیوه های زندگی، افکار و عقاید و خصوصیات آدمهای دوران خودشان را به نمایش بگذارند.

حمیدرضا ناصر نصیر ادامه داد: در واقع دوران تحول و انتقال از دوران تاریخی قاجاریه به مدرن اهمیت ویژه ای دارد و آن مقطع آشنایی و مواجه جامعه ایرانی با پدیده مدرنیته است که یک مقطع منحصر بفرد است و منجر به بروز و ظهور خبط های متنوعی می شود.

ما در معماری پهلوی اول همزمان هم ادامه معماری دوران قاجاریه را داریم و هم معماری ابتدای دوران مدرن که از اروپا وارد شده است و هم معماری تلفیقی که حاصل کار معمارانی که تلاش می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک موزه معماری به وسعت تهران

یک موزه معماری به وسعت تهران