مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 مهر 1393 ساعت 15:132014-10-22اقتصادي

اولتیماتوم یک هفته ای روسیه به اوکراین برای پرداخت بهای گاز


وزیر انرژی روسیه اعلام کرد که مسکو به اوکراین اولتیماتوم داده تا در عرض یک هفته اعتبارات لازم برای پرداخت بهای گاز روسیه را، تهیه کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، این اظهارنظر آلکساندر نوواک، وزیر انرژی روسیه که امروز (چهارشنبه) ایراد شد، نشان می دهد که احتمالا به مجرد اینکه مسکو از کی یف تضمین های مالی دریافت کند، مناقشه مالی موجود میان آنها برسر قطع جریان گاز روسیه به اوکراین پایان خواهد یافت.

اواخر روز سه شنبه آخرین دور از مذاکرات مسکو و کی یف برسر مساله تامین گاز اوکراین در شهر بروکسل در حالی پایان یافت که توافقی به منظور پایان دادن به این مناقشه به دست نیامد.

اواسط ماه ژوئن روسیه در پی اختلاف برسر دریافت پیش پرداخت تامین گاز اوکراین، صادرات گاز به این کشور را متوقف کرد و این مساله به تامین گاز اتحادیه اروپا نیز آسیب رساند.

آلکساندر نوواک اظهار داشت که نسبت به مذاکرات جدید در تاریخ 29 اکتبر خوشبین است اما در مقابل آرسنی یاتسنیوک نخست وزیر اوکراین گفت نسبت به ایجاد روابط با روسیه تردید دارد و بر این مساله که تلاش ها برای توافق با روسیه به دلیل مناقشه سیاسی میان دو کشور آسیب دیده، تاکید کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اولتیماتوم یک هفته ای روسیه به اوکراین برای پرداخت بهای گاز

اولتیماتوم یک هفته ای روسیه به اوکراین برای پرداخت بهای گاز