مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 مهر 1393 ساعت 11:382014-10-22فرهنگي

مریوان شاخص تمدن مردمی ایران است


رییس انجمن هنرهای نمایشی ایران گفت: شمال و نیمه جنوبی کشور دو کفه تراوزی تمدن مردمی ایران هستند و در میان شهرهای مختلف کشور مریوان شاخص این ترازو است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، سید اشرف طباطبایی چهارشنبه در آیین اختتامیه نهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان که در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی مریوان برگزار شد، با بیان اینکه این جشنواره همایش نمایش مردمی است،گفت: بعضی مواقع در زمان اجرای نمایش ها در سطح شهر و روستاهای مریوان بازیگران و مردم آنقدر درهم تنیده بودند که به سختی می شد آنها را از هم تشخیص داد و این نشان از علاقه و عشق مردم این خطه به هنر تئاتر است.

وی با اشاره به اینکه ویل دورانت نویسنده تاریخ تمدن هند و چین را کفه های تراوزی تمدن جهانی و ایران را نیز شاخص این ترازو عنوان کرده است، عنوان کرد:اگر ما نیز فرهنگ شمال و نیمه جنوبی کشورمان را به عنوان دو کفه ترازوی تمدن ایران قرار دهیم مریوان شاخص این تمدن است.

وی اظهارداشت: با این تعریف مذکور انجمن هنرهای نمایشی باید به سمت بسته بندی محموله های فرهنگی از این جشنواره حرکت کند.

رییس انجمن هنرهای نمایشی ایران ادامه داد: بدون اغراق این جشنواره یکی از بهترین جشنواره ها و همایش های جهانی است و بعد از اتمام آن باید بسته بندی های پژوهشی و آموزشی مربوط با آن را ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مریوان شاخص تمدن مردمی ایران است

مریوان شاخص تمدن مردمی ایران است