مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 مهر 1393 ساعت 11:332014-10-22پزشكي

نخستین جراحی موفقیت آمیز در درمان یک مرد فلج


یک مرد لهستانی که سال ها پیش بر اثر ضربات چاقو از کمر به پایین فلج شده بود با کمک یک عمل جراحی استثنایی اکنون تاحدودی حس به پاهایش بازگشته و می تواند با کمک واکر راه برود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عمل جراحی موفقیت آمیز روی یک فرد فلج امیدها و مناقشات را درباره آینده این گونه عمل های جراحی افزایش داد.

دارک فیدیکا ، مرد 40 ساله لهستانی در سال 2010 میلادی بر اثر ضربات متعدد چاقو به ستون فقراتش فلج شد اما در یک شیوه نوین، پزشکان با استفاده از سلول های حفره بینی او سلول هایی را به نخاع وی پیوند زدند که نتایج این جراحی موفقیت آمیز بوده است.

فیدیکا می گوید: وقتی نمی توانید حدود نصف بدن خود را حس کنید احساس ناتوانی و عجز شدیدی می کنید اما وقتی این حس دوباره برمی گردد انگار تازه متولد شده اید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از ساینس ورلد ریپورت، فیدیکا تحت دو عمل جراحی قرار گرفت که در نخستین عمل پیازهای بویایی او خارج شدند تا رشد بیشتری کنند.

عمل دیگر دو هفته پس از آن برای پیوند دوباره این پیازها به نخاع انجام شد که متخصصان می گویند این عمل باعث تکثیر 500 هزار سلول جدید شد.

پس از این عمل در قسمت بالا و پایین محل جراحت، حدود صد تزریق میکروسکوپی سلول های پیاز بویایی انجام شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین جراحی موفقیت آمیز در درمان یک مرد فلج

نخستین جراحی موفقیت آمیز در درمان یک مرد فلج