مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 مهر 1393 ساعت 08:582014-10-22اجتماعي

مخزن جدید اشیای تاریخی شوش راه اندازی شد


مخزن جدید اشیای تاریخی در محوطه تاریخی شوش راه اندازی می شود چرا که تا پیش از این وضعیت انبارهای اشیای تاریخی در شوش وضعیت مطلوبی نداشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر، فاطیما محسنی کارشناس ارشد حفاظت و مرمت آثار تاریخی پس از چند ماه حضور در محوطه تاریخی شهر شوش درباره روزی که ساماندهی اشیای مخزن جدید را آغاز کرده گفت: وضعیت انبارهای اشیای تاریخی که در شوش وجود داشت وضعیت مناسبی نبود، اشیای بسیار ارزشمند تاریخی در سازه های خطرناک نگه داری می شدند؛ فضاهای بسته ای که گردش هوا در آنها وجود نداشت.

این انبارها در خود میزان رطوبت بسیار بالا و مشکلات بیولوژیکی به ویژه موریانه، جونده ها و خزنده ها را هر روز تشدید می کردند.

آثار بدون مشخصات روی هم دپو شده بودند و برای نگهداری آنها حداکثر از یک سری قفسه های فلزی غیر استاندارد استفاده شده بود که با کوچکترین ارتعاش خطر سقوط داشتند، بدون این که حریم چهارطرف رعایت شده باشد و همچنین بدون این که ساختار استاندارد داشته باشد.

مسوول ساماندهی مخزن جدید اشیای تاریخی در محوطه باستانی شوش گفت: در گام نخست ساماندهی، یک فضای بزرگ که قبلا استفاده مناسبی از آن نمی شد برای مخزن جدید انتخاب شد.

فضا به لحاظ معماری طراحی شد، اول از همه بخشی از دیوار را با دیوار بتنی ساپورت کردیم تا استحکام سازه ای کافی را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مخزن جدید اشیای تاریخی شوش راه اندازی شد

مخزن جدید اشیای تاریخی شوش راه اندازی شد