مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 مهر 1393 ساعت 07:432014-10-22دانش

سونامی دکتری در کشور/ تمام ادعاها و مشکلات یک افزایش ظرفیت


زمانی که در سال 90 رییس جمهور وقت تصمیم گرفت یک شبه با یک مصوبه ظرفیت پذیرش دکتری در دانشگاه های دولتی را 100 درصد افزایش دهد، جای تعجب نیست که سه سال بعد دانشگاه آزاد هم به تاسی از همین موضوع برای سال 93 ظرفیت پذیرش را دو برابر کند.

- حال اگر کلاس های دکتری از حداکثر 7 نفر به کلاس های 30 نفره هم بدل شود، مشکلی پیش نیامده است! به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، در تیرماه سال 90 محمود احمدی نژاد رییس جمهور وقت و رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی در تصمیمی اعلام کرد ظرفیت پذیرش 5 هزار و 600 نفری به 10 هزار نفر افزایش پیدا کند.

این افزایش در آن جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید و مقرر شد تعداد 14 هزار نفری که برای مصاحبه دعوت شده بودند به 20 هزار نفر افزایش پیدا کند و در نهایت هم رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کرد که قول مساعد برای حمایت دولت از این اقدام را داده است.

آرزوهای علمی در سایه پرداختن به کمی گرایی در همان زمان دانشگاه های بزرگ با تردید با این موضوع برخورد و اذعان کردند که پذیرش دانشجوی دکتری به افزایش سطح علمی و پژوهشی دانشگاه ها منجر می شود اما بدون وجود زیرساخت آزمایشگاه، کتابخانه، سایت ساده اینترنت و از همه مهم تر وجود استاد برای راهنمایی این تعداد دانشجو هیچ یک از آرزوهای علمی ایران محقق نمی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سونامی دکتری در کشور/ تمام ادعاها و مشکلات یک افزایش ظرفیت

سونامی دکتری در کشور/ تمام ادعاها و مشکلات یک افزایش ظرفیت