مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 مهر 1393 ساعت 07:182014-10-22اجتماعي

بافت تاریخی بشرویه سالم ترین بافت در استان های خراسان


مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بشرویه گفت: بافت تاریخی بشرویه سالم ترین بافت در استان های خراسان است که شامل بناهایی از دوره تیموری تا اواخر پهلوی است و نمونه ای منحصر به فرد از معماری سنتی در محدوده ی کویر و مناطق گرم و خشک است.

- هاشم اتفاقی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه ی خراسان جنوبی، اظهار کرد: بافت تاریخی بشرویه، 4 محله تاریخی به نامه های سرپل ، پایین محله ، میان ده و مقری دارد.

وی ادامه داد: در گذشته دور تا دور این محلات را بارویی فرا گرفته که احتمالاً در دوره ی زندیه ساخته شده این بارو را در بشرویه به نام دیوار شهربند می شناسند.

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بشرویه افزود: میدان اصلی شهر در نقطه ی تلاقی 4 محله قرار داشته که میدانی مستطیل شکل بوده(حدود میدان امام خمینی فعلی) و از آن معابر اصلی شهر(معبر رقه و معبر رباطی) جدا می شده است.

اتفاقی گفت: در سال های بعد با ساخت جاده جدید طبس تعریض معابر در راسته شمالی و جنوبی انجام می شود و از اهمیت راسته شرقی – غربی کاسته می شود.

وی ادامه داد: در بافت تاریخی بشرویه تنوع معماری اصیل ایرانی دیده می شود که انواع خانه های کوچک پیمون، بزرگ پیمون و خانه های چهارصفه، دو صفه و تک صفه خشت و گلی از شاخصه های آن است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بافت تاریخی بشرویه سالم ترین بافت در استان های خراسان

بافت تاریخی بشرویه سالم ترین بافت در استان های خراسان