مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 مهر 1393 ساعت 06:082014-10-22اقتصادي

صادرات گلستان از ابتدای سال 20 درصد رشد کرد


رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: در 6 ماه ابتدای سالT صادراتی که از گمرکات استان داشتیم 147 میلیون دلار بود و از لحاظ عددی 13 درصد و به لحاظ وزنی 57 درصد رشد را شاهد بودیم و به لحاظ کلی رشدی معادل 20 درصدی را داشتیم  - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، حسینقلی قوانلو شامگاه سه شنبه در همایش روز ملی صادرات در هتل آذین گرگان اظهار کرد: اولین ظرفیت استان گلستان تجارت است و آن چه می تواند گلستان را به سمت صنعت و تولید سوق دهد تجار و بازرگانان هستند .

وی تصریح کرد: 147 میلیون تن صادراتی است که از مرزهای استان انجام شده است ولی در کل صادراتی که منشأ تولید آن در استان بوده ولی از دیگر مرزهای کشور صادر شده حدود 30 تا 40 درصد آمار رسمی بیشتر است.

وی افزود: کل صادرات ما از گمرکات استان و سایر گمرکات کشور معادل 157 میلیون دلار بوده است و رشدی 20 درصدی را نشان می دهد و این رشد نشان از داشتن امید در میان بازرگانان است .

قوانلو در ادامه با بیان این که رشدچهار و دو دهم درصدی را در اقتصادی کشور شاهد هستیم گفت: برخی اذعان دارند که این رشد واقعی نیست اما در این مدت رشد برق مصرفی کارخانجات تولیدی 7 درصد ، در گاز 14 درصد رشد را مشاهده کردیم و همچنین در بخش خودرو 80 درصد و در فولاد رشدی معادل 12 درصد را در کشور دیدیم که این رشد ها نشان دهنده رونق تولید و صنعت است .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات گلستان از ابتدای سال 20 درصد رشد کرد

صادرات گلستان از ابتدای سال 20 درصد رشد کرد