مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 مهر 1393 ساعت 20:532014-10-21اقتصادي

بهترین روش از شیر گرفتن کودکان


پایان دوسالگی بهترین زمان برای از شیر گرفتن کودکان است اما نکته مهم نحوه و چگونگی آن است و اگر به شیوه درستی صورت نگیرد، تجربه بسیار تلخی برای کودک رقم می خورد.

- دکتر مهدی بیاتی، روانشناس کودک در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در ارتباط با موضوع از شیر گرفتن کودکان گفت: کودک بعد از دو سال که نیازهای خود را از طریق سینه مادر رفع کرده و با آن به آرامش رسیده است، یک مرتبه با این مساله روبه رو می شود که مادر می خواهد وی را از شیر بگیرد و از رفتارهایی چون سم زدن، ماژیک قرمز کشیدن، لاک تلخ و.

استفاده می کند.

وی ادامه داد: کودک در این مرحله با طرد شدن ناگهانی از سوی مادر روبه رو می شود و در واقع اولین شکست عشقی خود را در این سن تجربه می کند.

بیاتی در این باره تصریح کرد: عشق و علاقه بی ریای کودک نسبت به مادر برای رفع نیازهای عاطفی و روانی و رسیدن به آرامش وجود دارد اما به طور ناگهانی و با رفتار ضربتی و غلط این ارتباط قطع می شود و کودک را دچار شکست عاطفی تلخی می کند.

این روانشناس کودک افزود: این شکست عاطفی در فرآیند زندگی کودک تاثیر منفی می گذارد و در ازدواج و مسائل زناشویی وی در آینده مشکلات عدیده ای به وجود می آورد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهترین روش از شیر گرفتن کودکان

بهترین روش از شیر گرفتن کودکان