مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 مهر 1393 ساعت 18:082014-10-21اقتصادي

احتمالا بار دیگر لایحه تعیین نرخ خوراک پتروشیمی بررسی می شود


سال گذشته با اینکه جنجال های بسیاری در افزایش بهای خوراک صورت گرفته بود، نرخ این محصول افزایش پیدا کرد و این افزایش، تأثیر مستقیمی بر بازار سرمایه گذاشت و در این یک سال، - یکی از طرح هایی که در روزهای اخیر در مجلس شورای اسلامی مورد بحث نمایندگان مجلس قرار گرفته، طرح ثابت کردن نرخ خوراک پتروشیمی هاست.

همه ساله مجلس شورای اسلامی بر اساس قانون در لایحه بودجه این موضوع را بررسی می کند؛ اما از آنجا که محصولات پتروشیمی از مهم ترین صادرات غیر نفتی کشور به شمار می آید نقش کارآمدی در اقتصاد کشور دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، سال گذشته با اینکه جنجال های بسیاری بر سر افزایش قیمت خوراک صورت گرفته بود، نرخ این محصول افزایش پیدا کرد و این کار، تأثیر مستقیمی بر بازار سرمایه گذاشت و در این یک سال، بازار بورس را با مشکلات جدی روبه رو کرد، به گونه ای که خسارات زیادی برای سرمایه گذاران این بخش به همراه آورد.

در سال جاری برای اینکه دولت بتواند از بروز چنین مشکلاتی در جامعه جلوگیری کند اقدام به طرح لایحه ای کرد تا نرخ خوراک را برای ده سال ثابت نگه دارد، دولت در این طرح حمایت از سرمایه گذاران در بخش پتروشیمی و همچنین ایجاد انگیزه در بازار را از دلایل مطرح کردن این لایحه عنوان کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمالا بار دیگر لایحه تعیین نرخ خوراک پتروشیمی بررسی می شود

احتمالا بار دیگر لایحه تعیین نرخ خوراک پتروشیمی بررسی می شود