مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 مهر 1393 ساعت 11:432014-10-21بين الملل

سفر نایب رییس دفتر سیاسی حماس به غزه و تلاش برای تثبیت آشتی با فتح


نایب رییس دفتر سیاسی حماس از گذرگاه رفح وارد نوار غزه شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل ، ابومرزوق قرار است چند روز در غزه بماند و اهداف این سفر هنوز اعلام نشده است.

از سوی دیگر منابع خبری آگاه اعلام کردند مکه موسی ابومرزوق در خلال دو روز  گذشته با عزام الاحمد عضو کمیته مرکزی جنبش فتح به عنوان مسئول آشتی این دو جنبش تماس تلفنی برقرار کرده است و آزادی اعضای حماس در کرانه باختری را که توسط تشکیلات خودگردان بازداشت شده اند، درخواست کرده است.

ابومرزوق اعلام کرده که حماس از بازداشت اعضای خود عصبانی است و برای اینکه جو آشتی بین این دو جنبش دوباره تیره نشود بهتر است اعضای بازداشت شده حمای هر چه زودتر آزاد شوند.

بر اساس این گزارش الاحمد در پاسخ به ابورمزوق تاکید کرده که بازداشت این افراد سیاست تشکیلات خودگردان نیست و دولت توافق ملی مسئول آن است.

گروههای فتح و حماس، پس از سال ها کشمکش، سرانجام در تاریخ 2 اردیبهشت ماه امسال (1393) برای تشکیل دولت فراگیر ملی و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمان به توافق رسیدند.

توافقی که پشتوانه آن را دو توافق پیشین دوحه و قاهره، شکل می داد.

در توافق شکل گرفته قرار شد ظرف شش هفته دولت وحدت ملی تشکیل و ظرف شش ماه انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی به صورت همزمان برگزار شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفر نایب رییس دفتر سیاسی حماس به غزه و تلاش برای تثبیت آشتی با فتح

سفر نایب رییس دفتر سیاسی حماس به غزه و تلاش برای تثبیت آشتی با فتح