مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 مهر 1393 ساعت 09:082014-10-21پزشكي

ابتلای 50 حاجی به بیماری تنفسی شدید


کارشناس فنی بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: تا عید قربان وضعیت تنفسی حجاج مناسب بود اما در هفته پایانی مراسم 50 نفر از حاجیان به بیماری تنفسی شدید مبتلا شده اند و بعید نیست حجاج ایرانی به کرونا مبتلا شده باشند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، فرشید رضایی در همایش بررسی بیماری های ویروسی و نوپدید گفت: در 30 سال اخیر 40 نوع بیماری نوپدید عفونی شناخته شده است و 1400 میکروب وجود دارد که انسان را آلوده می کند که بیش از نیمی از بیماری های عفونی انسان از حیوان منتقل می شود.

وی افزود: طی 60 سال گذشته 1365 میکروب نوپدید شناسایی شده است و امروز تمام کادر بیمارستانی در تهدید ویروس ابولا هستند و بیماری های تنفسی نوپدید باعث طغیان های بیمارستانی خواهند شد که این مسئله برای کرونا ویروس هم مطرح است.

وی افزود: انتظار می رفت پرونده این ویروس در مصر در مدت یک سال بسته شود اما اینگونه نشد در کنار این بیماری آنفلوانزای پرندگان با 648 مورد و در 15 کشور شیوع یافت که بیشترین شیوع از کشورهای مصر و اندونزی بوده است همچنین ویروس ملکه در مالزی و پس از تماس با خفاش ایجاد شد.

رضایی ادامه داد: ویروس H7N9 که مرغ خانگی در انتقال این ویروس نقش اصلی داشته است از سال 2013 کماکان در حال گسترش است و این در حالی است که کشور چین از کانون های مهم بیماری های نوپدید تنفسی است که به علت تجارت بالا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابتلای 50 حاجی به بیماری تنفسی شدید

ابتلای 50 حاجی به بیماری تنفسی شدید