مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 مهر 1393 ساعت 21:532014-10-20بين الملل

دنیس راس: نشانه های کمی از پیشرفت معنادار در مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 وجود دارد


مشاور سابق اوباما در امور خاورمیانه گفت: آمریکا برنامه غنی سازی اورانیوم صنعتی را نخواهد پذیرفت و تنها با قابلیت غنی سازی محدود توافق خواهد کرد.

- " به نقل از فارین افرز، دنیس راس مشاور سابق اوباما در امور خاورمیانه: منطق بازگشت به عقب برنامه هسته ای ایران، در ازای بازگشت به عقب تحریم ها، بیش از پیش دور از دسترس به نظر می رسد چرا که ایران در ازای بازگشت به عقب تحریم ها، تنها حاضر به انجام اقدامات شفاف ساز محدودی است در حالی که واشنگتن این اقدامات را کافی نمی داند و تاکید کرده که آمریکا برنامه غنی سازی اورانیوم صنعتی را نخواهد پذیرفت و تنها با قابلیت غنی سازی محدود توافق خواهد کرد.

بنابراین توافق جامع تا 24 نوامبر به نظر بسیار بعید می رسد.

راس نوشت: یک عضو مذاکره کننده گروه 1+5 به من گفت که او انتظار دارد ایران در صورت عدم توافق، محدودیت ها بر سر برنامه هسته ای خود را برداشته و برنامه غنی سازی اورانیوم خود را به سرعت افزایش دهند و تهران غنی سازی 20 درصدی را ازسرگیرند؛ موضوعی که زمان "گریز هسته ای" را کاهش خواهد داد .

مشاور سابق اوباما در ادامه با اشاره به پاسخ های آمریکا به این وضعیت پیش آمده می نویسد: اولین اقدام آمریکا قطعا می تواند تشدید تحریم ها و کسب حمایت بین المللی برای افزایش تحریم ها علیه ایران باشد؛ مهمترین نو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دنیس راس: نشانه های کمی از پیشرفت معنادار در مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 وجود دارد

دنیس راس: نشانه های کمی از پیشرفت معنادار در مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 وجود دارد