مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 مهر 1393 ساعت 21:482014-10-20پزشكي

کشف ارتباط رشد بی رویه سلول های بنیادی عصبی و اختلال اوتیسم


دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس با همکاری «یاسمین قوچانی» ارتباط بین رشد بی رویه سلول های بنیادی عصبی و اختلال اوتیسم را کشف کردند.

- دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس با همکاری یاسمین قوچانی ارتباط بین رشد بی رویه سلول های بنیادی عصبی و اختلال اوتیسم را کشف کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افراد مبتلا به اختلالات اوتیسم اغلب پس از تولد بازه زمانی رشد مغزی شتاب یافته را تجربه می کنند و هیچ کس تا پیش از این، دلیل این موضوع یا ارتباط آن با هر گونه تغییرات رفتاری خاص را نمی دانست.

مطالعه محققان دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس نشان داده چگونه در موش های باردار، التهاب (یعنی خط مقدم دفاعی سیستم ایمنی) می تواند تقسیم افراطی سلول های بنیادی عصبی را موجب شود که این امر به نوبه خود منجر به رشد بیش از حد مغز نوزاد آن ها می شود.

قوچانی و همکارانش نشان داده اند التهاب مادر می تواند منجر به ایجاد مغزهای بزرگ تر و در نهایت بروز رفتار اوتیسم در نوزاد وی شود.

به گفته دکتر هارلی کورنبلوم ، رهبر ارشد این مطالعه، این امر از طریق فعالیت سلول های بنیادی عصبی رخ می دهد که در مغز تمامی پستانداران بزرگسال و در حال رشد نشست می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف ارتباط رشد بی رویه سلول های بنیادی عصبی و اختلال اوتیسم

کشف ارتباط رشد بی رویه سلول های بنیادی عصبی و اختلال اوتیسم