مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 مهر 1393 ساعت 21:432014-10-20پزشكي

رشد و پیوند بافت روده انسان در بدن موش


محققان آمریکایی با استفاده از سلول های بنیادی شبه جنینی موفق به رشد و پیوند بافت روده انسان در بدن موش شدند؛ نتایج بدست آمده به درک بهتر بیماری های گوارشی و توسعه روش های درمانی جدید کمک می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محققان مرکز پزشکی بیمارستان کودکان سین سیناتی از سلول های بنیادی پرتوان القایی یا شبه جنینی که از قابلیت تبدیل شدن به انواع مختلف بافت در بدن برخوردار هستند، برای رشد اورگانوییدهای بافت روده انسان استفاده کردند.

اورگانویید (organoid) توده کوچک بافت رشد داده شده در محیط آزمایشگاه است.

سلول های بنیادی از طریق برنامه ریزی مجدد سلول های بالغ استخراج شده از نمونه خون و پوست تولید شدند؛ سلول های بنیادی به همراه مخلوط مولکولی خاصی در ظروف آزمایشگاهی قرار داده شدند که باعث رشد و تبدیل شدن این سلول ها به اورگانویید روده شدند.

اورگانوییدهای روده انسان سپس به بدن موش پیوند زده شدند؛ با دستکاری ژنتیکی، سیستم ایمنی بدن حیوان این بافت انسانی را پس نمی زند.

پیوند زدن اورگانوییدهای روده به بدن موش، یک مدل جدید برای بررسی اختلالات روده در اختیار محققان قرار می دهد که امکان بررسی شرایطی را که منجر به نقص عملکرد روده می شود – از اختلالات ژنتیکی در بدو تولد تا بیماری هایی مانند سرطان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد و پیوند بافت روده انسان در بدن موش

رشد و پیوند بافت روده انسان در بدن موش