مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 مهر 1393 ساعت 12:532014-10-20سياسي

شهردار اصفهان پاسخ این ابهامات را بدهد


ای کاش نگرانی ها در حوزه ی میراث فرهنگی در اصفهان در 8 سالی که همفکران نهادی مانند شهرداری در مسند امور در سازمان میراث فرهنگی اصفهان بودند، - نیز حتی یک بار ابراز می شد! به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار میراث فرهنگی ایسنا، 26 مهرماه امسال گفت وگویی از سیدمرتضی سقاییان نژاد - شهردار اصفهان - منتشر شد که در آن گفته شده بود: سازمان میراث فرهنگی توانایی نگهداری از آثار تاریخی را ندارد.

با انتشار این خبر سیاوش صابری کاخکی، مدیرکل دفتر حفظ و احیای بناها، بافت ها و محوطه های تاریخی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در یادداشتی برخی از مطالب مطرح شده در صحبت های شهردار اصفهان را مورد نقد قرار داده است.

وی در یادداشت خود آورده است: در هفته گذشته شهر اصفهان میزبان اتفاق فرهنگی ارزنده ای بود که توسط شهرداری اصفهان، همه ی شیرینی و برکت دستاورد فرهنگی آن به تلخی گرایید.

تلخی از آن جهت که به بهانه یک کنفرانس فرهنگی و یک فعالیت نمادین، مجوزی برای تاخت و تاز در عرصه ثبت جهانی میدان نقش جهان شد، این اقدام که بدون اطلاع و مجوز سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و پایگاه میراث جهانی میدان امام (ره) صورت گرفت باعث اعتراض مدافعان حریم میراث فرهنگی کشور شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهردار اصفهان پاسخ این ابهامات را بدهد

شهردار اصفهان پاسخ این ابهامات را بدهد