مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 مهر 1393 ساعت 11:032014-10-20سياسي

کتاب «تداوم و تحول تاریخ نویسی در ایران عصر قاجار» منتشر شد


کتاب «تداوم و تحول تاریخ نویسی در ایران عصر قاجار» با هدف بررسی چگونگی روند گذار تاریخ نویسی از سالنامه نگاری و وقایع نگاری به تاریخ نویسی جدید، - کتاب تداوم و تحول تاریخ نویسی در ایران عصر قاجار منتشر شد کتاب تداوم و تحول تاریخ نویسی در ایران عصر قاجار با هدف بررسی چگونگی روند گذار تاریخ نویسی از سالنامه نگاری و وقایع نگاری به تاریخ نویسی جدید، با در نظر گرفتن عوامل مؤثر بر تحول معرفت و تفکر تاریخی به همت انتشارات پژوهشکده تاریخ اسلام منتشر شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر، مطالعه درباره تاریخ نویسی ایرانی در مقایسه با دیگر حوزه های بررسی های تاریخی، با وجود اینکه در سال های اخیر به آن توجه شده، با فقر شدیدی مواجه گردیده است.

درباره تاریخ نویسی در عصر قاجار، غیر از چند مقاله، کتاب مستقلی به رشته تحریر درنیامده است و این کتاب نخستین اثر مستقل به شمار می رود.

این پژوهش درباره تاریخ نویسی ایرانی در عصر قاجار است و دوره زمانی آن از تأسیس دولت قاجار تا انقلاب مشروطه، حدود صد و چهارده سال را در بر می گیرد: از تکوین آن با ساروی، تا میرزا ابراهیم شیبانی در آستانه انقلاب مشروطیت.

نخستین اثر تاریخ نویسی ای که در این پژوهش مورد بررسی قرار گرفته، در واقع یک اثر تاریخ نویسی سنتی است در تداوم سنت تاریخ نویسی پیشین و آخرین اثر تاریخ نویسی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کتاب «تداوم و تحول تاریخ نویسی در ایران عصر قاجار» منتشر شد

کتاب «تداوم و تحول تاریخ نویسی در ایران عصر قاجار» منتشر شد