مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 مهر 1393 ساعت 06:582014-10-20پزشكي

کشف ریشه دیابت کودکان در دوران جنینی با همکاری محقق ایرانی


مطالعه صورت گرفته توسط محققان بین المللی با همکاری دکتر «فریبا وزیری ثانی» از دانشگاه لوند سوئد نشان می دهد، دیابت دوران کودکی و نوجوانی ریشه در دوران جنینی و پیش از تولد دارد.

- مطالعه صورت گرفته توسط محققان بین المللی با همکاری دکتر فریبا وزیری ثانی از دانشگاه لوند سوئد نشان می دهد، دیابت دوران کودکی و نوجوانی ریشه در دوران جنینی و پیش از تولد دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس پژوهشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بروز دیابت نوع یک به سرعت در جهان در حال افزایش است و درصورت عدم کنترل دقیق سطح قند خون، دیابت می تواند تمامی اعضای بدن کودک را درگیر کرده و عوارض طولانی مدت برجای بگذارد.

تاکنون علت دقیق دیابت کودکان ناشناخته باقی مانده بود، اما یک تیم بین المللی از محققان به تازگی موفق به رهگیری علت این بیماری در دوران پیش از تولد و جنینی شده اند.

این مطالعه نشان می دهد، زنانی که در دوران بارداری به عفونت ویروسی مبتلا می شوند، ویروس را به جنین انتقال داده و وی را مستعد ابتلا به دیابت نوع یک در دوران کودکی می کنند.

دیابت نوع یک با سایر بیماری های خودایمن مانند تیروییدیت هاشیموتو، بیماری سلیاک و ام اس در ارتباط است؛ در این مطالعه رابطه فصول ماه های تولد با ابتلا به این بیماری ها مورد ارزیابی قرار گرفت که نشان می دهد، فصلی از تولد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف ریشه دیابت کودکان در دوران جنینی با همکاری محقق ایرانی

کشف ریشه دیابت کودکان در دوران جنینی با همکاری محقق ایرانی