مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 10 مهر 1393 ساعت 06:142014-10-02بين الملل

شیوع ابولا در کنگو و اعلام وضعیت فوق العاده در غرب آفریقا


سازمان بهداشت جهانی پس از مشاهده ویروس ابولا در جمهوری دموکراتیک کنگو و اعلام وضعیت فوق العاده در غرب آفریقا اعلام کرد: شمار قربانیان و مبتلایان به این ویروس مرگبار از مرز 10 هزار و 100 نفر گذشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار واحد مرکزی خبر از پرتوریا ، بیماری هولناک نخست درکشورهای لیبریا، سیرالئون و گینه شایع شده است و اکنون علاوه بر سنگال و نیجریه ، مردم جمهوری دموکراتیک کنگو نیز با این ویروس خطرناک مواجه شده اند.

شیوع ویروس ابولا در مناطق غربی آفریقا فقط در هفت ماه گذشته به مرگ دستکم 3 هزار و 100 نفر منجر شده و حدود هفت هزار نفر هم به این ویروس مبتلا شده اند.

فلیکس کاناگه نومبی وزیر بهداشت جمهوری دموکراتیک کنگو اعلام کرد: آمار قربانیان ابولا - تب توام با خونریزی - 42 تن بود که هشت نفر از آنان از دست اندرکاران بخش بهداشتی بودند.

به گفته این وزیر جمهوری دموکراتیک کنگو ، میزان مرگ و میر افراد آلوده به ابولا به 60 درصد رسیده است و شمار موارد مشکوک ، محتمل یا تایید شده اکنون هفتاد نفر است.

طبق اطلاعیه مرکز اطلاعات سازمان ملل مستقر در آفریقای جنوبی، برای نخستین بار سازمان ملل متحد یک هیات ویژه برای مبارزه با بیماری هولناک ابولا در جهان تشکیل داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیوع ابولا در کنگو و اعلام وضعیت فوق العاده در غرب آفریقا

شیوع ابولا در کنگو و اعلام وضعیت فوق العاده در غرب آفریقا