مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 مهر 1393 ساعت 14:032014-10-01سياسي

مانور مقابله با بیماری لمپی اسکین در چهارمحال و بختیاری برگزار شد


مانور مقابله با بیماری لمپی اسکین در چهارمحال و بختیاری با دامپزشکان و کارشناسان بیماری های دامی برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، مانور مقابله با بیماری لمپی اسکین در چهارمحال و بختیاری با حضور دامپزشکان و کارشناسان بیماری های دامی برگزار شد.

رییس دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری ظهر چهار شنبه در حاشیه این مانور گفت: این مانور به منظور آمادگی مجموعه دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری برای مقابله با بیماری های دامی اجرایی و محقق می شود.

عبد المحمد نجاتی ادامه داد: بیماری لمپی اسکین یک بیماری ویروسی مشترک بین انسان و دام است که این مانور برای آمادگی بیشتر در زمان دیده شدن این بیماری انجام شد.

مانور در 14 مرحله برگزار می شود وی تاکید کرد: در استان دو کانون تشکیل شده بود که با تدابیر اندیشیده شده به موقع بیماری کنترل شد.

نجاتی اظهار داشت: این بیماری باعث ایجاد ضرر و زیان اقتصادی از طریق کاهش تولید، ضایعات پوستی و حتی تلفات در جمعیت گاو و گوساله می شود.

رییس دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این مانور با 14 مرحله توسط کمیته ها برگزار می شود، ادامه داد: یماری لمپی اسکین علاوه بر تماس گاوهای آلوده با یکدیگر و تماس با محصولات خام دامی آلوده از طریق گزش حشرات و انتقال مکانیکی نیز منتقل می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مانور مقابله با بیماری لمپی اسکین در چهارمحال و بختیاری برگزار شد

مانور مقابله با بیماری لمپی اسکین در چهارمحال و بختیاری برگزار شد