مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 مهر 1393 ساعت 05:082014-10-01اقتصادي

توسعه صنعت برق وابسته به اقتصاد برق است


مدیرعامل گروه مدیریت پروژه های نیروگاهی ایران (مپنا) با اشاره به این که توسعه صنعت برق به شدت وابسته به اقتصاد برق است، گفت: با توجه به کمبود آب باید به سمت پروژه های آب شیرین کن برویم که آن ها نیز نیازمند برق هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عباس علی آبادی با اشاره به این که بعد ازانقلاب با وجود این که شهرها جمعیت زیادی نداشتند و روستاها از برق محروم بودند مشکل خاموشی داشتیم، گفت: در آن زمان ظرفیت نصب شده نیروگاهی کشور 7000 مگاوات بود و 4000 مگاوات توان تولید برق داشتیم اما امروز 72 هزار مگاوات ظرفیت نصب شده نیروگاهی وجود دارد و بیش از 50 هزار مگاوات می توانیم برق تولید کنیم.

وی با اشاره به این که تا سال 57 تمام ظرفیت های تولید برق توسط خارجی ها ایجاد شده بود، گفت: در زمان جنگ توجه دشمن بر آسیب رسانی به سیستم برق کشور بود.

پس از جنگ برای توسعه صنعت برق شرکت مپنا شکل گرفت.

علی آبادی با اشاره به این که از 20 سال گذشته تبدیل به سازنده، بهره بردار و پشتیبان در صنعت برق شده ایم، گفت: اکنون درخاورمیانه و آفریقا به عنوان تنها سازنده نیروگاه فعالیت می کنیم.

وی با تاکید بر پیچیدگی صنعت برق اظهار کرد: در حال حاضر توان کشور برای تامین برق به طور صد درصد بومی است ولی باید به عملکردها نیز توجه کرد و دقت داشت که ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه صنعت برق وابسته به اقتصاد برق است

توسعه صنعت برق وابسته به اقتصاد برق است