مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 مهر 1393 ساعت 15:372014-09-30اقتصادي

گزارش مکتوب....گردشگری کردستان پذیرای سرمایه گذاران بخش خصوصی


گزارش مکتوب.

جاذبه های گردشگری کردستان پذیرای سرمایه گذاران بخش خصوصیاستان کردستان با داشتن مناطق بکر و زیبا ،کوه های سر به فلک کشیده ، چشمه های خروشان ، بارندگی مناسب در کنار جاذبه های گردشگری و میراث فرهنگی به عنوان یکی از استان های جذاب و مستعد برای گردشگری در کشور و حتی منطقه به شمار می رود.

وجود جاذبه های متعدد طبیعی و تاریخی درکنار جذابیت های فرهنگی و هنری در کردستان فرصت خوبی برای توسعه صنعت گردشگری در این استان فراهم کرده است.

تیمور خالدی کارشناس میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کردستان می گوید: وجود دریاچه زریوار مریوان به عنوان نگینی در غرب کشور ، چشمه های جاری ، آثار و بناهای تاریخی بر جای مانده از دوران گذشته ، غار کرفتو ، بافت تاریخی روستاهای استان کردستان به ویژه اورامان تخت و پالنگان ، دشت های سرسبز در مناطق مختلف استان به ویژه دیواندره ، آب و هوای مطبوع و دلپذیر از جمله مهمترین ظرفیت های گردشگری کردستان است.

مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کردستان نیز می گوید: در حوزه ظرفیت های گردشگری این استان تاکنون دو هزار و 137 جاذبه در بخش های مختلف شامل بنا ، محوطه ، اثر طبیعی و تاریخی شناسایی شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارش مکتوب....گردشگری کردستان پذیرای سرمایه گذاران بخش خصوصی

گزارش مکتوب....گردشگری کردستان پذیرای سرمایه گذاران بخش خصوصی