مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 شهریور 1393 ساعت 04:532014-09-21اقتصادي

مدیر جهاد کشاورزی خمین: برداشت 30 هزار تن گندم آبی و دیم از مزارع خمین


مدیر جهاد کشاورزی خمین از برداشت 30 هزار تن گندم آبی و دیم از مزارع این شهرستان خبر داد.

- احمدرضا جعفری در گفت وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: این میزان تولید از سطح زیر کشت پنج هزار و 600 هکتار گندم آبی و پنج هزار و 800 هکتار گندم دیم برداشت شد.

مبارزه به موقع با آفات سن و پوره و علف های هرز مزارع گندم کیفیت گندم تولیدی امسال این شهرستان را به طور چشمگیری افزایش داد.

مدیر جهاد کشاورزی خمین اظهار کرد: بر اساس اعلام تعاون روستایی گندم خریداری شده این شهرستان امسال در مقایسه با سال های گذشته از کیفیت مطلوبی برخوردار بود، به طوری که سن زدگی گندم بیشتر از دو درصد در این شهرستان وجود نداشت و میانگین افت مفید چهار درصد و افت غیر مفید نیز دو درصد اعلام شده است.

جعفری ادامه داد: شاخص افت مفید از صفر تا 10 درصد و افت غیر مفید از صفر تا هفت درصد است و هر کیلو گرم گندم با افت غیر مفید 45 ریال و سن زدگی بیش از دو درصد 100 ریال کمتر خریداری می شد.

 در این شهرستان به طور میانگین هر کیلو گرم گندم یک هزار و 500 ریال خریداری شده که نشان از افت کمتر نسبت به سال های گذشته دارد.

مدیر جهاد کشاورزی خمین بیان کرد: 72 درصد از گندم تولیدی این شهرستان توسط 11 مرکز خرید به میزان 21 هزار و 400 تن به قیمت تضمینی توسط دولت خریداری شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدیر جهاد کشاورزی خمین: برداشت 30 هزار تن گندم آبی و دیم از مزارع خمین

مدیر جهاد کشاورزی خمین: برداشت 30 هزار تن گندم آبی و دیم از مزارع خمین