مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 شهریور 1393 ساعت 20:222014-09-20اجتماعي

عروس ایران در محاصره کاج های سمی + تصاویر


لاهیجان، عروس شهرهای ایران با کاشت هزاران درخت کاج در سالیان متمادی امروز در محاصره کاج های سمی بوده و نیازمند تغییر برنامه در حوزه فضای سبز شهری است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری تسنیم" از لاهیجان، این شهرستان با جاذبه های بکر طبیعی گردشگری و زیبایی های منحصر به فردش به عنوان عروس شهرهای ایران مشهور است.

در دو دهه اخیر به دلایل مختلف و غیر اصولی کاشت درختان بی ثمر که هیچ گونه سنخیتی با آب و هوای گیلان نداشته در این استان و در سطح کشور روند روبه رشدی داشته است.

درختان نبض زمین هستند و مایه حیات انسان، حیوان و حتی بعضی از گیاهان و با جذب گازهای سمی از جمله دی اکسید کربن و تولید اکسیژن که یکی از اساسی ترین نیازهای حیات انسان و حیوان است، سبب دوام حیات انسان و سلامت چرخه طبیعت می شوند.

کاج یکی از آن درختانی است که برخلاف سرمایه گذاری فراوان و غیرکارشناسی شهرداری ها در دهه اخیر و کاشت نهال های آن در اکثر شهرهای استان گیلان و کشور پاسخ خوبی به این اعتماد نداده است.

درختان کاج اصولا بومی ایران نیستند و در سه دهه گذشته گونه های مختلف آن به ایران واردشده است و متاسفانه تنها به دلیل همیشه سبز بودن و بدون در نظر گرفتن مضرات این درخت به ظاهر زیبا اما سمی و خطرناک در بسیاری از مناطق ایران با آب وهوای مختلف کاشت کاج روبه افزایش گذاشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عروس ایران در محاصره کاج های سمی + تصاویر

عروس ایران در محاصره کاج های سمی + تصاویر