مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 شهریور 1393 ساعت 18:282014-09-18اقتصادي

فارس بررسی می کند محصولات کشاورزی زنجان در انتظار سردخانه


استان زنجان یکی از استان ها مهم کشور در عرصه تولید محصولات کشاورزی است اما نبود سردخانه موجب شده تا نگهداری محصولات کشاورزی با مشکل روبرو شود.

- " از زنجان، از دیرباز نگهداری و حفظ میوه و سبزیجات اهمیت زیادی داشته تا جایی که اگر برای زمان کمبود ذخیره سازی نشوند قسمتی از محصول از بین می رود.

یکی از محاسنی که با حفظ محصولات کشاورزی نصیب کشاورز می شود این است که در هنگام برداشت، محصول به قیمت پایین به فروش نمی رسد و همچنین در مواقع کمبود میوه با افزایش قیمت مواجه نخواهیم بود چرا که با حفظ محصولات در سردخانه های بالای صفر درجه و پایین صفر درجه از قبل پیش بینی های لازم را کرده ایم.

*چگونگی حفظ محصولات توسط سردخانه ها سردخانه های بالای صفر درجه با کند یا متوقف کردن فساد میکروبی، فیزیکی و شیمیایی محصول زمان نگهداری محصول را افزایش داده و استفاده از محصول را در فصول مختلف سال میسر می کند از این رو مردم در ایام مختلف سال می توانند از میوه های متنوعی برخوردار شوند.

نگهداری میوه ها و سبزیجات در سردخانه ها به وجود عواملی چون جلوگیری از رشد قارچ ها، کنترل دمای سردخانه، کنترل رطوبت نسبی تهویه هوا نیاز دارد.

در این راستا استان زنجان با داشتن میوه های مختلف و برای سودرسانی به کشاورزان و جلوگیری از ضرر مالی آنها به سردخانه های بالای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس بررسی می کند محصولات کشاورزی زنجان در انتظار سردخانه

فارس بررسی می کند محصولات کشاورزی زنجان در انتظار سردخانه