مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 شهریور 1393 ساعت 21:292014-09-02فرهنگي

چرا ما عکاسی استیج نداریم؟


11 شهریور 1393 آوا کیایی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا فتولینک عکاسی - یک عکاس می گوید دلیل جذب شدن عکاسان به عکاسی از تئاتر این است که در ایران عکاسی استیج و صحنه به صورتی که در خارج از کشور انجام می شود، وجود ندارد.

آوا کیایی در گفت وگو با خبرنگار بخش هنرهای تجسمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره عکاسی تئاتر اظهار کرد: نمی توان به راحتی گفت که عکاسی تئاتر، خبری است یا هنری.

در دنیا این حوزه از عکاسی را به عنوان یک ژانر مستقل در نظر نمی گیرند.

در خارج از کشور عکاسی استیج داریم که در آن عکاس از هر آنچه که روی صحنه اتفاق می افتد، عکس می گیرد؛ مثل کنسرت، باله و تئاتر.

اما در ایران که کنسرت فراوان نیست و باله هم نداریم، عکاسی تئاتر بیشتر مورد توجه عکاسانی که به این حوزه علاقه دارند، قرار می گیرد.

او افزود: خیلی ها فکر می کنند عکاسی از تئاتر کار آسانی است و فکر می کنند که بازیگر، نور و صحنه و حرکت های زیبا آماده است تا عکاس از آن ها عکس بگیرد، در حالی که به این سادگی ها هم نیست.

عکاسی تئاتر قانون خاصی ندارد که بتوان آن را عنوان کرد، اما یک عکاس باید بتواند از فضای نمایش بهترین تصویرها را به مخاطب ارائه کند.

عکاسی تئاتر/عکس از آوا کیایی عضو هیأت مدیره انجمن عکاسان تئاتر در ادامه گفت: عکاس تئاتر می تواند با عکس های خود یک کار تبل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا ما عکاسی استیج نداریم؟

چرا ما عکاسی استیج نداریم؟