مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 شهریور 1393 ساعت 19:082014-09-02دانش

نخستین ضربان ساز بدون باتری جهان


در یک دستاورد مهم برای بیماران قلبی، محققان سوییسی موفق به ایجاد روشی برای تأمین انرژی ضربان ساز قلب بدون نیاز به باتری شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این ضربان ساز که بر پایه ساعت مچی اتوماتیک طراحی شده است، از حرکات قلب برای تأمین انرژی استفاده کرده و نیاز به تعویض باتری ندارد.

آدریان سوربوخن از گروه مهندسی دانشگاه برن تأکید کرد: قلب یک منبع انرژی فوق العاده است، چراکه انقباضات تکراری آن در طول 24 ساعت شبانه روز و هفت روز هفته بی وقفه ادامه دارد.

محققان یک مدار الکترونیکی برای انتقال و ذخیره سازی سیگنال به یک ظرفیت بافر کوچک توسعه دادند؛ سپس سیستم به ضربان ساز سفارشی متصل شد.

این سیستم در سه مرحله کار می کند؛ مرحله نخست انرژی را از قلب دریافت می کند و در مرحله دوم انرژی در ظرفیت بافر ذخیره می شود؛ درگام نهایی انرژی بافرشده برای تأمین انرژی ضربان ساز استفاده می شود.

این سیستم ذخیره سازی انرژی که بر روی خوک های اهلی با موفقیت مورد آزمایش قرار گرفته است، از قابلیت همزمان بی سیم بودن و بی نیازی از تعویض باتری برخوردار است.

گام بعدی این مطالعه، ادغام مدار الکتریکی برای ذخیره انرژی و ضربان ساز سفارشی بصورت مستقیم بر روی سیستم برداشت انرژی است که نیاز به استفاده از سیم را از بین می برد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین ضربان ساز بدون باتری جهان

نخستین ضربان ساز بدون باتری جهان