مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 شهریور 1393 ساعت 07:532014-09-02اقتصادي

مجتمع آلومینیای جاجرم به بزرگترین مجتمع آلومینیا در خاورمیانه تبدیل می شود


رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: با راه اندازی فاز تولید شمش آلومینیوم، مجتمع آلومینیا، به بزرگترین مجتمع آلومینیا در خاورمیانه تبدیل می شود.

- یحیی نیکدل در گفت وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه ی خراسان شمالی، با اشاره به اینکه در صورت تأمین اعتبار لازم، این امکان وجود دارد تا شش ماه آینده فاز تولید شمش آلومینیوم راه اندازی شود، افزود: میزان تسهیلات ارزی لازم برای اجرای این پروژه 350هزار میلیون یورو و تسهیلات ریالی مورد نیاز 150میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه ظرفیت این فاز 33هزار تن تولید شمش است، ادامه داد: با راه اندازی این فاز زنجیره ی تولید آلومینیوم تکمیل می شود.

نیکدل اظهار کرد: مجتمع آلومینیای جاجرم یکی از واحدهای انحصاری در کشور است که پودر آلومینیا تولید می کند و مصرف کنندگان آنها شرکت های المهدی، هرمزال و ایرال کو است.

وی با بیان اینکه این مجتمع هم اکنون تقریباً با یک سوم ظرفیت فعالیت و نیاز کشور را تامین می کند، ادامه داد: این امر به این علت است که این سه شرکت خریداران انحصاری این مجتمع هستند و در سال های گذشته نیز خوب تا نکرده اند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه این شرکت ها به موقع در پرداخت بهای پودر آلومینیا اقدام نکرده اند، خاطرنشان کرد: میزان بدهی آن شرکت ها به این مج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجتمع آلومینیای جاجرم به بزرگترین مجتمع آلومینیا در خاورمیانه تبدیل می شود

مجتمع آلومینیای جاجرم به بزرگترین مجتمع آلومینیا در خاورمیانه تبدیل می شود