مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 شهریور 1393 ساعت 09:482014-09-01پزشكي

غذای ناسالم در معده 47 میلیون ایرانی


سیاری با اشاره به فرسودگی خانه های بهداشت تصریح کرد: نخستین خواسته وزارت بهداشت تعمیر این بیغوله ها است و اکنون یکهزار و 995 خانه بهداشت در دست ساخت است که امیدواریم تا پایان بهمن ماه امسال به نتیجه برسند.

- معاون بهداشت وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه 47 میلیون نفر در کشور غذای نامناسب مصرف می کنند،گفت: کمبود برخی ریز مغذی ها از سال 80 تا 91 چند برابر شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، دکتر علی اکبر سیاری در هشتاد و هشتمین اجلاس روساو معاونان دانشگاه های علوم پزشکی کشور افزود: چهار درصد افراد 15تا 23سال در سال 80 دچار کمبود ویتامین ˈ بی ˈ بوده اند که هم اکنون این رقم به 24درصد رسیده است و شش برابر شده است.

وی تصریح کرد: همچنین کمبود ویتامین دی در زنان باردار از سال 80 تا 91، 92 درصد بیشتر شده و کمبود ویتامین ˈدی ˈبه معنای پوکی استخوان و تعویض مفصل است.

معاون وزیر بهداشت گفت: کمبود ویتامین دی در زنان باردار 5 ماهه 86 درصد و در نوجوانان 76 درصد بیشتر شده است.

سیاری تاکید کرد: همه ما باید ماهانه یک داروی ویتامین دی 50هزار مصرف کنیم چرا که کمبود آن موجب درد زودرس مفصل شده و درمان ندارد.

وی اشاره به اینکه 47 میلیون نفر در کشور غذای مناسب استفاده نمی کنند، افزود: این به معنای آن است که افراد سبزی و میوه کمتر و چربی بیشتر مصرف می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غذای ناسالم در معده 47 میلیون ایرانی

غذای ناسالم در معده 47 میلیون ایرانی