مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 شهریور 1393 ساعت 07:082014-08-31اقتصادي

گزارش مکتوب... توسعه صنایع تبدیلی؛ رونق کشاورزی پایدار


سالانه بیش از750هزار تن محصولات کشاورزی و باغی در استان چهارمحال و بختیاری تولید می شود که بطور متوسط حدود 25درصد از این محصولات بعلت نبود صنایع تبدیلی و یا حمل و نقل نامناسب در این استان از بین می رود.

تولید گوشت قرمز در چهارمحال و بختیاری هم سالانه 35هزار تن است که 12هزار تن آن در داخل استان مصرف و بقیه بدون بسته بندی به استان های همجوار ارسال می شود.

مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری می گوید: 26درصد از محصولات باغی، 7درصد از محصولات دامی و30 درصد از محصولات کشاورزی چهارمحال و بختیاری بعلت نبود صنایع تبدیلی از بین میرود.

طهمورث فتاحی می افزاید: این حجم تولید به دلیل نبود بازار کافی برای مصرف تازه خوری(به طور متوسط حدود 35درصد از محصولات کشاورزی به صورت تازه مصرف می شود، کمبود صنایع تبدیلی و تکمیلی و انبارهای مکانیزه ذخیره محصول و راه اندازی نشدن بازار بورس محصولات کشاورزی باعث ضرر و زیان کشاورزان چهارمحال و بختیاری شده است.

وی ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش های باغبانی، دام و زراعت را از اولویت های توسعه کشاورزی در استان بیان می کند و می گوید: با توجه به اینکه حدود 25درصد از محصولات باغی استان به دلیل نبود واحدهای فرآوری به ضایعات تبدیل می شود، برهمین اساس ایجاد واحدهای نگهداری محصولات باغی، بس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارش مکتوب... توسعه صنایع تبدیلی؛ رونق کشاورزی پایدار

گزارش مکتوب... توسعه صنایع تبدیلی؛ رونق کشاورزی پایدار