مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 شهریور 1393 ساعت 07:332014-08-27دانش

آبیاری مزارع در ایران باستان چگونه بوده است؟


عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور اراک بر احیای روش آبیاری مزارع مورد استفاده در ایران باستان تأکید کرد.

- سهراب عسگری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه مرکزی، با اشاره به روش های ایرانیان باستان در آبیاری مزارع و باغات توضیح داد: آبیاری کوزه ای از دوران ایران باستان متداول بوده و در کاهش مصرف آب، مؤثر عمل می کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در بسیاری از نقاط کشور به ویژه در منطقه کویر مرکزی ایران برای آبیاری باغات از این روش استفاده می شود، افزود: این اولین باری نیست که کشور دچار کم آبی و خشکسالی می شود.

در دوران های قبل و سال های بسیار دور این مشکل وجود داشته است اما ایرانیان باستان با شیوه های منحصر به فرد خود و تدبیر درستی که در استفاده از منابع آب داشتند، شرایط را مدیریت می کردند.

این فعال محیط زیست و منابع طبیعی در استان تصریح کرد: در سال های گذشته که منابع آبی غنی داشتیم، قنوات، چشمه ها و رودخانه ها سرشار از آب بود، ایرانیان از این روش برای آبیاری استفاده می کردند در صورتی که امروز که سطح آب های زیرزمینی کاهش یافته و علاوه بر نبود آب برای آشامیدن، آبی برای کشاورزی در اختیار نداریم، همچنان به روش های مؤثری که توسط ایرانیان باستان استفاده می شده بی توجه هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آبیاری مزارع در ایران باستان چگونه بوده است؟

آبیاری مزارع در ایران باستان چگونه بوده است؟