مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 31 مرداد 1393 ساعت 16:332014-08-22اقتصادي

در جلسه کمیته آب کرمان طرح 5 ساله صرفه جویی آب در کرمان بررسی شد


طرح 17 بندی صرفه جویی آب در حوزه کشاورزی و شرب استان کرمان مورد بررسی قرار گرفت.

- " از کرمان، امشب در جلسه کمیته آب استان کرمان طرح 17 بندی صرفه جویی آب در حوزه کشاورزی و شرب استان کرمان مورد بررسی قرار گرفت.

  محمدجواد کامیاب معاون عمرانی استاندار کرمان در این جلسه با ارائه طرح پنج ساله صرفه جویی در مصرف آب اظهار داشت: این طرح با ارائه 17 بند اجرایی و مدیریتی در زمینه صرفه جویی آب در حوزه کشاورزی و شرب تهیه شده است.

وی بیان داشت: با اجرای این طرح می توانیم صرفه جویی قابل توجهی را در مصرف آب استان کرمان در حوزه کشاورزی و شرب داشته باشیم.

کامیاب تصریح کرد: نخستین راهکار و بیشترین صرفه جویی آب در زمینه کشاورزی، استفاده از شیوه های نوین آبیاری است و در حال حاضر 100 هزار هکتار آبیاری قطره ای و تحت فشار در سطح استان کرمان اجرا می شود.

وی افزود: هدف ما اجرای 300 هزار هکتار دیگر آبیاری نوین است که طی پنج سال با اعتبار 2 هزار و 700 میلیارد تومان به صرفه جویی یک هزار و 300 میلیون مترمکعب آب برسیم.

معاون عمرانی استاندار کرمان با اشاره به طرح خاموشی و عدم بهره برداری موتورپمپ های کشاورزی در زمان عدم نیاز باغ ها و مزارع گفت: در حال حاضر 495 هزار هکتار در شمال و 199 هزار هکتار در جنوب این استان اراضی کشاورزی است و با اجرای خاموشی و عدم بهره برداری موتو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در جلسه کمیته آب کرمان طرح 5 ساله صرفه جویی آب در کرمان بررسی شد

در جلسه کمیته آب کرمان طرح 5 ساله صرفه جویی آب در کرمان بررسی شد