مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 مرداد 1393 ساعت 04:482014-08-20بين الملل

دولت چین خواهان آتش بس فوری در سودان جنوبی


با تشدید خشونت ها در سودان جنوبی، وزیر خارجه چین از همتای سودانی خود خواست تا شرایط یک آتش بس فوری و گفت و گوی سیاسی را در این کشور که شدیداً به سرمایه گذاری کشور چین متکی است، - فراهم کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، نیروهای دولت و شورشیان سودان جنوبی هفته گذشته، چند روز پس از هشدار نماینده سازمان ملل مبنی بر ایجاد تحریم با ادامه نقض آتش بس، درگیر شدند.

دولت چین علاوه بر اینکه بزرگترین سرمایه گذار در صنعت کلیدی نفت سودان جنوبی است، نقش سیاسی غیر معمولی را در این کشور ایفا کرده است.

بر اساس گزارش وزارت خارجه چین، "وانگ ایی" وزیر خارجه این کشور طی دیداری در پکن به "بارنابا ماریال بنجامین" وزیر خارجه سودان جنوبی گفت: یک آتش بس فوری، پیش شرط بازگشتن به صلح و ثبات در سودان جنوبی است.

وانگ ایی افزود: آغاز یک گفت و گوی سیاسی، تنها راه رسیدن به آشتی بین المللی برای سودان جنوبی است.

وی در ادامه گفت: دولت چین ابراز امیدواری کرد، دو طرف درگیری بتوانند در جهت یک روند جامع سیاسی حرکت کنند و در زودترین زمان ممکن به یک راه حل که دو طرف آن را بپذیرند، دست یابند.

وزیر خارجه چین هم چنین به گفته های بنجامین مبنی بر اهمیت پیشنهاد چین برای سودان جنوبی و تمایل دولت این کشور به پایان خشونت ها،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دولت چین خواهان آتش بس فوری در سودان جنوبی

دولت چین خواهان آتش بس فوری در سودان جنوبی