مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 مرداد 1393 ساعت 10:172014-07-31اقتصادي

اهدای خون در گلستان 11 درصد افزایش داشته است


مدیرکل انتقال خون استان گلستان با اشاره به نهم مرداد روز انتقال خون گفت:از ابتدای امسال تاکنون اهدای خون در گلستان 11 درصد افزایش داشته است.

- میرعلی حسینی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان اظهار کرد: در چهار ماه نخست امسال بیش از 20 هزار و 200 نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون گلستان مراجعه کردند.

وی افزود: از این تعداد 17هزار و 400 واحد خون دریافت شده که این میزان رشد 11درصدی اهدای خون نسبت به مدت مشابه پارسال را نشان می دهد.

حسینی با اشاره به اینکه میزان سن اهدا کننده گان خون در استان گلستان بین26 تا 30سال است،افزود: بیشترین مصرف گروه خونی در استان گلستان مربوط به گروه های خونی o مثبت و منفی است.

رییس سازمان انتقال خون استان گلستان گفت:با 40ساله شدن سازمان انتقال خون ،میزان اهدا کنندگان خون نیز به 40 میلیون اهدا کننده می رسد که 55 درصد اهداء کننده ها مستمر و 28درصد آنها باسابقه هستند.

وی از رتبه پنجم استان گلستان در تولید پلاسمای خون در کشور خبر داد و افزود:استان گلستان هم اکنون ارسال کننده پلاسمای خون به دیگر استانها است و حدود 94 درصد از پلاسما مربوط به پلاسمای معمولی اهدا کننده گان است.

ده باشی کارشناس انتقال خون نیز درباره شرایط اهدای خون گفت: شرایط سنی برای اهداکننده گان خون بین 17تا 65سال و حداقل وزن 50 کیلوگرم است و نداشتن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهدای خون در گلستان 11 درصد افزایش داشته است

اهدای خون در گلستان 11 درصد افزایش داشته است