مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 مرداد 1393 ساعت 04:082014-07-31پزشكي

هشدار نسبت به تجویز بی رویه دارو/ انتقاد از فروش بدون نسخه دارو


عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با انتقاد از افزایش مصرف بی رویه دارو در کشور، گفت: تجویز بی رویه دارو از سوی پزشکان و تخلف برخی داروخانه ها در عرضه داروی بدون نسخه به بیمار منجر به افزایش مصرف دارو در کشور شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر، نعمت الله منوچهری ضمن هشدار نسبت به افزایش بی رویه مصرف دارو در کشور، افزود: امروزه مصرف دارو به گونه ای بین مردم مرسوم شده که اغلب ایرانی ها خودسرانه دارو را استفاده و حتی در مواردی آن را به یکدیگر نیز تجویز می کنند که متاسفانه این مهم در سایه فرهنگ غلطی است که نسبت به مصرف دارو در کشور ایجاد شده است.

وی ادامه داد: از سویی دیگر برخی پزشکان نیز تعداد زیادی دارو را برای بیمار تجویز می کنند که همین امر منجر به مصرف بی رویه دارو در کشور شده است این در شرایطی است که برخی بیماری هایی که ممکن است گاهی با یک قلم دارو بهبود یابد اما از سوی پزشکان چندین قلم نسخه نویسی می شود.

منوچهری با تاکید بر ضرورت انجام تبلیغات برای تغییر فرهنگ غلط مصرف دارو در کشور، یادآور شد: به طور حتم صداوسیما و رسانه ها نقش برجسته ای در تغییر فرهنگ غلط مصرف بی رویه دارو در کشور دارد به گونه ای که از این طریق می توان این معضل را به خوبی کنترل کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار نسبت به تجویز بی رویه دارو/ انتقاد از فروش بدون نسخه دارو

هشدار نسبت به تجویز بی رویه دارو/ انتقاد از فروش بدون نسخه دارو