مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 مرداد 1393 ساعت 11:132014-07-28اقتصادي

میزان زکات فطره امسال چقدر است


میزان زکات فطره امسال طبق نظر برخی مراجع، برابر با 5000 تومان معادل سه کیلوگرم گندم یا 15 هزار تومان معادل سه کیلوگرم برنج اعلام شده است که خانواده ها بر اساس قوت غالب خود آن را پرداخت می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، زمان وجوب زکات فطره از غروب شب عید فطر است و مراجع تقلید تأخیر پرداخت آن را بعد از نمازعید جایز نمی دانند، اما اگر کسی نماز عید را نخواند، باید فطریه را تا ظهر عید پرداخت کند.

(1)ولی اگر دسترسی به فقیر ندارد، می تواند مقداری از مال خود را به نیت فطره جدا کرده و برای مستحقی که در نظر دارد یا برای هر مستحقی کنار بگذارد و باید هر وقت که آن را می دهد نیت فطره کند.

(2)اما اگر موقعی که دادن زکات فطره واجب است، فطره را ندهد و کنار هم نگذارد، احتیاط واجب(3) آن است که بعداً بدون اینکه نیّت ادا و قضا کند(به قصد قربت) فطره را بدهد.

(4)به مناسبت در پیش بودن عید سعید فطر به میزان پرداخت زکات فطره رمضان 1435 هجری به روایت رهبر معظم انقلاب و 6 مرجع تقلید اشاره می شود: * حضرت آیت الله خامنه ایفطریه عبارت است از سه کیلو گندم یا خرما یا کشمکش یا برنج و مانند اینها و یا پول یکی از اینها که برای امسال (1393) حداقل معادل 4500 تومان می باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میزان زکات فطره امسال چقدر است

میزان زکات فطره امسال چقدر است