مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 مرداد 1393 ساعت 00:132014-07-24سياسي

جنجال بین المللی برای مجبور کردن به روزه خواری در هند


یکی از نمایندگان مجلس هند در دهلی نو تلاش کرد به زور غذا در دهان یک مسلمان داخل یک رستوران فرو کند و چندین بار در این زمینه تلاش کرد تا این مسلمان روزه دار را وادارد تا نان را بخورد.

- روزه داری در کشورهایی که اکثریت جمعیت شان مسلمان نیستند، با مصائب فراوانی روبرو بوده و نه تنها برای این مشکلات هیچ گاه پایانی نمی توان متصور شد، بلکه با گذشت هر سال، میزان حملات و فشارها نسبت به روزه داران به شیوه های مختلف افزایش می یابد؛ رویکردی که در این ماه رمضان شاهد اوج گیری اش بودیم و وقوعش در هند منجر به شکل گیری جنجالی بین المللی شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، یکی از مظاهر عبادی اسلام، روزه است و مسلمانان در سراسر جهان، در طول سال خصوصاً در طول ماه مبارک رمضان با روزه داری به تزکیه روح و جسم خود می پردازند؛ عملی که طبیعتاً در کشورهای اسلامی قواعدی ویژه برایش در نظر گرفته می شود اما در دیگر کشورها که اکثریت شان مسلمان نیستند، چنین نیست و گاهی نه تنها روزه داری به عنوان یک امر شخصی و اعتقادی به رسمیت شناخته نمی شود، بلکه عملاً به مسلمانان برای پایبندی به این آیین مذهبی، فشار وارد می شود.

در سال های گذشته مواردی در راستای تحت فشار گذاشتن مسلمانان برای عدم روزه داری در طول ماه مبارک رمضان در کشورهای غیرمسلمان گزارش شده بود اما در ماه مبارک رمضانی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جنجال بین المللی برای مجبور کردن به روزه خواری در هند

جنجال بین المللی برای مجبور کردن به روزه خواری در هند