مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 مرداد 1393 ساعت 08:372014-07-23اجتماعي

65 درصد از اماکن عمومی بیرجند مناسب سازی نشده است


تاکنون 35 درصد از اماکن عمومی در سطح بیرجند برای عبور و مرور معلولان مناسب سازی شده است و پیش بینی می شود که تا دوسال آینده 65 درصد دیگر مناسب سازی شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از، محمدحسن اکبری مطلق ظهر امروز در جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی خراسان جنوبی، اظهار کرد: معلولیت یک موضوع جدید نیست که امروز در مباحث مهم قرار گیرد، بلکه معلولیت در طول تاریخ با زندگی انسان ها گره خورده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: معلولیت موضوعی غیرقابل اجتناب است و همه اشخاص سالم در دوره سالمندی به نحوی گرفتار معلولیت به طور متوسط و یا شدید می شوند.

اکبری مطلق افزود: مهم ترین مشکل معلولان، مشکل حضور آن ها در عرصه های متفاوت و فعالیت های اجتماعی است که محدودیت های محیطی برای آن ها ایجاد می شود و سبب سلب ایفای نقش در اجتماع می شود.

وی تصریح کرد: موضوع مناسب سازی معابر، مبلمان شهری و فیزیکی اگر در شرایط و زمان به موقع اجرا شود، هزینه بر نیست و باید در سطح شهرها مبلمان شهری به گونه ای طراحی شود که ساختمان ها برای معلولان مشکلاتی ایجاد نکنند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: بر اساس قانون تمامی سازمان ها و شرکت ها موظف هستند ساختمان ها، معابر و مکان های عمومی را به گونه ای طراحی کنند که فضایی مناسب برای معلولان در نظر گرفته شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

65 درصد از اماکن عمومی بیرجند مناسب سازی نشده است

65 درصد از اماکن عمومی بیرجند مناسب سازی نشده است