مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 اردیبهشت 1393 ساعت 03:382014-04-21پزشكي

کمبود داروی تزریقی، بزرگترین مشکل بیماران تالاسمی


رییس انجمن تالاسمی ایران، بزرگترین مشکل بیماران تالاسمی را کمبود داروهای تزریقی دانست و گفت: مشکل داروهای خوراکی، برطرف شده است.

دکتر مجید آراسته، در گفت وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در تشریح این مطلب، گفت: در داروهای تزریقی کاهنده بار آهن که جهت جلوگیری از ایجاد عوارض ناشی از تاثیرات سمی آهن روی قلب، کبد، غدد درون ریز و ایجاد دیابت و پوکی استخوان استفاده می شود، کمبود وجود دارد.

این داروها شامل داروی دسفرال وارداتی و دفروکسامین تولیدی شرکت های دارویی داخلی است که ماده اولیه آنها از خارج وارد می شوند.

وی با بیان اینکه این کمبود در همه استان ها وجود دارد که به چند عامل برمی گردد، افزود: پراکندگی وسیع بیماری در سراسر کشور و سوء مدیریت در نحوه توزیع دارو توسط داروخانه ها و انجمن های مرتبط از عوامل این کمبود است.

مدیرانجمن تالاسمی ایران، با اشاره به توزیع کمتر از حد نیاز داروها در کشور گفت: به طور مثال 250 هزار ویال دارو در کشور تولید می شود اما میزان مصرف 500 هزار ویال است که این باعث می شود بیمار کمتر از حد نیاز دارو دریافت کند.

وی درباره آمار مبتلایان به تالاسمی در کشور، با بیان اینکه این آمار چند سالی است که در کشور ثابت مانده است، گفت: با توجه به آزمایش های قبل از تولد و آزمایش های ژنتیک که بر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبود داروی تزریقی، بزرگترین مشکل بیماران تالاسمی

کمبود داروی تزریقی، بزرگترین مشکل بیماران تالاسمی