مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 فروردین 1393 ساعت 20:272014-04-17سياسي

استفاده از آثار سعدی در حفظ همبستگی جامعه مؤثر است


آثار سعدی پر از پیام های نغز در مورد اجتماع، خانواده، شیوه های تربیتی، نظام سیاسی و اجتماعی است و اگر جامعه بر مبنای آموزه های سعدی پی ریزی شود به سمت تعالی پیش می رود.

- منصور طبیعی در گفت وگو با خبرنگار اظهار کرد: برای بزرگداشت سعدی چندین فلسفه وجود دارد نخستین فلسفه آن این است که بزرگداشت سعدی، بزرگداشت ادبیات فارسی، بزرگداشت ایران و اسلام است.

وی با بیان اینکه سعدی احیا کننده زبان فارسی است، بیان کرد: اگر امروزه می توانیم به زبان فارسی صحبت کنیم به دلیل وجود سعدی است و اگر بتوانیم پیام های او سر لوحه کار قرار دهیم، حداقل خدمت را در حق سعدی انجام داده ایم.

طبیعی اظهار کرد: آثار سعدی پر از پیام های نغز در مورد اجتماع، خانواده، شیوه های تربیتی، نظام سیاسی و اجتماعی است و اگر جامعه بر مبنای آموزه های سعدی پی ریزی شود به سمت تعالی پیش می رود.

وی با بیان اینکه جامعه امروز به سعدی نیاز دارد، تصریح کرد: دلیل نیاز ما به سعدی این است که او بخشی از زبان و هویت ما است و ما برای حفظ همبستگی جامعه می توانیم از آثار سعدی استفاده کنیم.

رییس بنیاد فارس شناسی با بیان اینکه هر چقدر به سعدی خدمت کنیم، به اندازه خدمتی که سعدی به ما کرده نیست، گفت: از لحاظ علمی باید نظریه های اجتماعی و فرهنگی را از آثار سعدی در آوریم و با استفاده از آن ها مطالبی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده از آثار سعدی در حفظ همبستگی جامعه مؤثر است

استفاده از آثار سعدی در حفظ همبستگی جامعه مؤثر است