مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 فروردین 1393 ساعت 04:032014-04-12اقتصادي

مدیر جهادکشاورزی آمل خبر داد آغاز اصلاح نژاد دام های سبک در آمل با نژاد روسی


پروژه اصلاح نژاد دام های سبک شهرستان آمل با نژاد روسی آغاز شده است.

- مرتضی امینی نیاکی امروز در گفت وگو با خبرنگار " در آمل با اعلام اینکه پروژه اصلاح نژاد دام سبک با انجام اسفنج گذاری و هورمون تراپی و تلقیح مصنوعی صورت گرفته است، اظهار داشت: این پروژه با اسپرم رومانف روسی با هدف ایجاد همزمانی فحلی در دام و همزمانی زایش در گله و همچنین دو قلوزایی و چند قلو زایی دام و بهبود در مدیریت پرورش و تغذیه و تولید بیشتر گوشت قرمز طراحی و اجرا شده است.

وی بیان داشت: اجرای این پروژه در سال جدید با انتخاب دو گله از دام سبک در روستای شاه محله و چائوسرمحله شهرستان آمل آغاز شده است.

   امینی بیان کرد: جداسازی قوچ ها از گله های منتخب و آماده شدن میش ها برای همزمانی فحلی به تعداد 280 راس میش به روش اسفنج گذاری انتخاب شد.

مدیر اداره جهادکشاورزی آمل گفت: مرحله اول اجرای این طرح بعد از سپری شدن 12 روز اسفنج گذاری در فروردین ماه جاری انجام و میش های منتخب پس از دو روز با اسپرم رومانف به روش لاپاروسکوپی تلقیح انجام می شود و پیش بینی می شود زایش این گله ها در اواخر شهریور صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: فرایند نظارت در اجرای اصلاح نژاد دام های سبک بر اساس عقد قرارداد و همکاری مدیریت جهادکشاورزی شهرستان آمل و شرکت مشاوره ای نوآوران تا انجام زایش و ثبت درص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدیر جهادکشاورزی آمل خبر داد آغاز اصلاح نژاد دام های سبک در آمل با نژاد روسی

مدیر جهادکشاورزی آمل خبر داد آغاز اصلاح نژاد دام های سبک در آمل با نژاد روسی