مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 دی 1392 ساعت 10:122014-01-13اقتصادي

نمایشگاه های ایران در ترکمنستان و افغانستان سبب رونق صادرات کشور می شود


رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت خراسان رضوی گفت: توسعه صادرات غیر نفتی ایران به کشورهای آسیای میانه به ویژه ترکمنستان و افغانستان سبب توسعه روابط اقتصادی و تجاری و رونق صادرات کشور می شود.

- نسخه قابل چاپ " به گزارش سایت قطره و به نقل از, راضیه علیرضایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: میزان صادرات از خراسان رضوی به ترکمنستان 360 میلیون دلار و به افغانستان 812 میلیون دلار بوده است.

وی تصریح کرد: نمایشگاه های بین المللی به عنوان یکی از روش های مهم و تاثیرگذار معرفی کالاهای باکیفیت صادراتی به همراه انتقال فناوری و دانش فنی است و می توانند نقش بسیار موثری را در فرایند توسعه صادرات غیر نفتی ایفا کنند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به برگزاری نمایشگاه های ایران در افغانستان و ترکمنستان توسط مدیریت پروژه نمایشگاهی عنوان کرد: با توجه به اینکه خراسان رضوی و کلانشهر مذهبی مشهد به عنوان یکی از کوریدورها و مراکز مهم ترانزیتی خاورمیانه محسوب می شود، باید با بهره گیری از این فرصت برای تامین نیازهای کشورهای همسایه گام برداشت.

علیرضایی خاطرنشان کرد: حضور فعال صنعت نمایشگاهی در داخل و خارج از مرزهای کشور و این استان در برقراری تعاملات اقتصادی به ویژه با کشور هایی که دارای اشتراکات فرهنگی با کشورمان هستند می تواند نقش تاثیرگذ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نمایشگاه های ایران در ترکمنستان و افغانستان سبب رونق صادرات کشور می شود

نمایشگاه های ایران در ترکمنستان و افغانستان سبب رونق صادرات کشور می شود