مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 مهر 1392 ساعت 05:132013-10-14پزشكي

درمان آنوریسم عروق مغزی از این پس در کرمان


با انجام اولین جراحی های آنوریسم جریان خون خلفی مغز در بیمارستان باهنر کرمان، از این پس ناهنجاری و بیرون زدگی جدار رگ(آنوریسم عروق مغزی) در کرمان درمان می شود.

دکتر"محسن شهبا"، جراح مغز و اعصاب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کویر، با اعلام این خبر گفت: آنوریسم عروق مغزی نوعی ناهنجاری و بیرون زدگی جدار رگ است که منجر به خونریزی مغزی و کاهش سطح هوشیاری در فرد می شود.

وی بیان کرد: جراحی این ضایعات عروقی در موارد جریان خون خلفی مغز به علت موقعیت عمقی و نیز مجاورت با ساقه مغز اعصاب جمجمه، دشوار و با عوارض بالا همراه است و تنها در چند مرکز در سطح کشور این نوع عمل جراحی صورت می گیرد.

سرپرست تیم جراحی آنوریسم جریان خون خلفی مغز گفت: نخستین جراحی این نوع ضایعات مغزی در استان کرمان 12 فروردین ماه سال جاری و بر روی مرد 23 ساله مبتلا به آنوریسم شریان و رتبرال داخل جمجمه ای چب و دومین جراحی نیز در مورد مرد 45 ساله که مبتلا به آنوریسم آپکس شریان بازیلار بود، در 16 مهرماه جاری انجام شد.

شهبا بیان کرد: با گذشت چندین ماه از نخستین عمل جراحی، بیمار در بهبودی کامل بسر می برد و بیمار دوم نیز بدون نقص عصبی مراحل بهبودی را طی می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درمان آنوریسم عروق مغزی از این پس در کرمان

درمان آنوریسم عروق مغزی از این پس در کرمان