مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 اردیبهشت 1392 ساعت 06:072013-05-14اقتصادي

بندر شهید رجایی به قطب صادرات مواد معدنی کشور تبدیل می شود


سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: سال گذشته بیش از 19 میلیون تن انواع موادمعدنی از این مجتمع بندری به سایر بنادر دنیا صادر شده که نسبت به سال گذشته 4 میلیون تن افزایش داشته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خلیج فارس، سید علی استیری اظهار کرد: این مواد معدنی که مازاد بر نیاز بازار است، علاوه بر اشتغالزایی و درآمدزایی برای بنادر کشورمان، نقش بنادر ایران را در زنجیره تامین کالا در خلیج فارس را دوچندان می کند.

وی از صادرات یک میلیون و 600 هزار تن موادمعدنی در فروردین سال جاری از بندر شهید رجایی خبر داد و افزود: سال گذشته 500 فروند کشتی تجاری انواع موادمعدنی را از بندر شهید رجایی به کشورهای دیگر صادر کردند که به لحاظ پهلوگیری کشتی نسبت به مدت مشابه سال قبل 170 فروند افزایش داشته است.

استیری اظهار کرد: این موادمعدنی شامل انواع سنگ آهن، سنگ گچ، کنستانتره مس، ذغال سنگ، سنگ کرومیت و اکسید آهن بوده که بصورت فله و کانتینر صادرشده است.

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی همچنین افزود: با توجه به تغییر باگت های قدیمی و بهبود فیزیکی آنها سرعت بارگیری دو برابر شده و درحال حاضر مقدار عملیات به ازای هر هوک جرثقیل 700تن در 24 ساعت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بندر شهید رجایی به قطب صادرات مواد معدنی کشور تبدیل می شود

بندر شهید رجایی به قطب صادرات مواد معدنی کشور تبدیل می شود