مطالب مرتبط:
دعوت وزیر خارجه ترکیه از علی باقری کنی برای حضور در یک نشست مهم
آخرین تصویری که از وزیر امور خارجه امیرعبداللهیان ثبت شد + عکس
باقری کنی سرپرست وزارت امور خارجه شد
تصویری از تابوت وزیر امور خارجه شهید حسین امیرعبداللهیان +عکس
تسلیت وزیر خارجه سعودی در تماس تلفنی با علی باقری
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 خرداد 1403 ساعت 13:252024-05-21سياسي

علی باقری کنی جانشین موقت وزیر امور خارجه کیست؟ (+عکس)


علی باقری فرزند محمدباقر باقری کنی است که از اعضای سابق مجلس خبرگان رهبری و عضو هیات امنای موسسه جامعه الصادق است، او همچنین برادرزاده مرحوم آیت الله محمدرضا مهدوی کنی است.

- او در سال 1373 پس از مدت کوتاهی حضور در سازمان صدا و سیما، فعالیت در وزارت خارجه را آغاز کرد و ابتدا به بخش معاونت عربی-آفریقایی وزارت خارجه رفت و در زمینه روابط جمهوری اسلامی با کشورهایی مثل لبنان، اردن، مصر و فلسطین فعالیت می کرد.

از سال 1386 تا 1392 در دولت محمود احمدی نژاد در تیم هسته ای ایران بود و در مذاکرات هسته ای در کنار سعید جلیلی فعالیت می کرد.

  در انتخابات ریاست جمهوری سال 1392 باقری کنی رییس ستاد انتخاباتی سعید جلیلی بود، و در شورای عالی امنیت ملی به عنوان معاون جلیلی حضور داشت.

  ریاست ستاد حقوق بشر قوه قضاییه او در تاریخ 8 دی ماه سال 1398 با حکم سیدابراهیم رییسی به عنوان معاون امور بین الملل و رییس ستاد حقوق بشر قوه قضاییه منصوب شد.

ستاد حقوق بشر زیر مجموعه قوه قضاییه است و در دوران ریاست مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی و با تصویب مقام معظم رهبری در سال 1384 تاسیس شده است.

این ستاد نقش دستگاه دیپلماسی قوه قضاییه را بازی می کند و در مجامع جهانی پاسخگوی اتهامات مربوط به نقض حقوق بشر در ایران است.


برچسب ها: باقری کنی - ستاد حقوق بشر قوه قضاییه - وزارت خارجه - انتخابات ریاست جمهوری - باقری - سعید جلیلی - شورای عالی امنیت ملی
آخرین اخبار سرویس:

علی باقری کنی جانشین موقت وزیر امور خارجه کیست؟ (+عکس)

علی باقری کنی جانشین موقت وزیر امور خارجه کیست؟ (+عکس)