مطالب مرتبط:
کاهش نرخ ارز و عدم مداخله بانک مرکزی
کاهش قیمت انواع ارز در مرکز مبادله
نرخ ارز زائران را بانک مرکزی اعلام می کند
بانک مرکزی، مهم ترین دلیل نوسان نرخ ارز
کاهش نرخ بیکاری فارغ التحصیلان مهم ترین اولویت سال 1403 است
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403 ساعت 10:552024-04-30اقتصادي

نبود متقاضی واقعی نرخ ارز را کاهش داد


یک کارشناس اقتصادی ضمن اشاره به عوامل اثرگذار بر نوسانات اخیر نرخ ارز گفت: این نوسانات مقطعی بود و به دلیل نبود متقاضی واقعی در بازار، نرخ ارز سیر نزولی پیدا کرد.

- یک کارشناس اقتصادی ضمن اشاره به عوامل اثرگذار بر نوسانات اخیر نرخ ارز گفت: این نوسانات مقطعی بود و به دلیل نبود متقاضی واقعی در بازار، نرخ ارز سیر نزولی پیدا کرد.

مرتضی عزتی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به نوسانات بوجود آمده در بازار ارز اظهار کرد: یک علت اصلی افزایش نرخ ارز پیش از آغاز سال نو یعنی در پایان سال گذشته، موضوع تقاضای بالا برای ارز در پایان سال بود.

معمولا در پایان هر سال به علت تقاضای بالا، نرخ ارز تغییر می کند و در نهایت با گذشت مدتی در سال جدید با کاهش تقاضا، نرخ ارز نیز مقداری کاهش می یابد که می توان دلیل بخشی از افزایش و کاهش نرخ ارز را به این موضوع نسبت داد.

افزایش موقتی قیمت سکه بر نرخ ارز اثر گذاشت وی مورد دیگر در زمینه افزایش نرخ ارز را افزایش قیمت سکه دانست و گفت: بخش دیگری از افزایش نرخ ارز ناشی از افزایش قیمت سکه بود.

در جلسه حراج سکه، قیمت پیشنهادی از سوی خریداران در قیاس با قیمت سکه نسبت به قبل بالاتر بود و باعث شد سکه با افزایش قیمت روبرو شود و در نهایت ارز نیز با افزایش قیمت روبرو شد.


برچسب ها: نرخ ارز - کارشناس اقتصادی - افزایش - متقاضی - سیر نزولی - پایان سال - کاهش
آخرین اخبار سرویس:

نبود متقاضی واقعی نرخ ارز را کاهش داد

نبود متقاضی واقعی نرخ ارز را کاهش داد